Dziwny problem z ABS - Octavia `98 - prawy tył

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • GeorgeF
    Drive
    • 2009
    • 60

    Dziwny problem z ABS - Octavia `98 - prawy tył

    Zamieszczone przez KonKor
    pracowały Ci od 40Hz ale dochodzi jeszcze moc z jaką te 40Hz usłyszysz lub poczujesz.
    akurat moc ma tu znaczenie raczej drugorzędne,
    istotniejsze jest zestrojenie zestawy głośnikowego żeby grał jako jednolity system, a nie niezależne przetworniki

    zadowalajacy kickbas był już przy napędzeniu głośników z końcówki mocy radia,
    po zastosowaniu wzmacniacza dodatkowy sub stał się już tylko przysłowiowym postawieniem kropki nad i w strojeniu systemu audio
    O1 Tour 2009, 1.6 BFQ.
  • behemot2006
    Drive
    • 2007
    • 94

    #2
    Dziwny problem z ABS - Octavia `98 - prawy tył

    Witam,

    Jesten nowyż użytkownikiem owego portalu i przekopałem wszystkie wątki związane z czujnikami ABS i sposobach naprawy, mam jednak mały problem, a mianowicie:

    Pewnego dnia podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ABS bez żadnej przyczyny tzn nie uderzyłem w nic, nie wjechałem w jakąs głęboką kałuże itp.
    Dojechałem spokojnie do domu i wyłączyłem silnik - po zapaleniu kontrolka nie gasła - ruszyłem na testy hamulców i tutaj ciekawa historia:
    Po odpaleniu silnika i gwałtownym przyspieszeniu na pierwszym biegu kontrolka zgasła - test hamulców - ABS działa poprawnie - żadne kolo sie nie zablokowało. No więc szczęsliwy jade dalej i nagle zgrzytanie i kontrolka się zaświeciła. Wiec ponownie wyłączyłem silnik i powórzyłem cąłą operację - identyczny efekt, tyle że dużo więcej minelo czasu zanim sie ABS wyłączył.

    Po dwóch dniach podjęchalem do ASO Skody i tam podpieli mnie naszybko do VAG`a i stwierdzili że czujnik do wymiany, poniewaz skasowali blad, kazali mi sie przejechac i sprawdzic czy sie zaswieci - po skasowaniu bledu przejechalem z 10 kilometrów i kontrolka sie nie zaswiecila - jednak po wylaczeniu silnika i po ponownym uruchomieniu znowu powtórka z rozrywki.


    Mam w zwiaku z tym pytanie:

    Czy to rzeczywiście czujnik nawalil (prawe tylne kolo wg speców z serwisu) czy też może wtyczka, albo przewód lbo coś innego - w ASO krzykneli za naprawę 400 zł :shock: !!!!!!!! toż to istna grabież studenta :wink:

    Jako że mam skode dopiero od 2 miesięcy i nie mam do niej ksiązki prosze o pomoc. Myślę czy nie podnieść jej, zdemontować koło, wypiąć wtyczkę i ją wyczyścić....może pomoże??

    Pozdrawiam,

    Piotrek
    Jeżeli zarabiasz dużo pieniędzy pomóż tym, którzy potrzebują środków na przetrwanie - pomagając kosztujesz największego bogactwa pieniędzy

    Komentarz

    • hubert78
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1576

      #3
      Zamieszczone przez behemot2006
      Myślę czy nie podnieść jej, zdemontować koło, wypiąć wtyczkę i ją wyczyścić....może pomoże??
      Na pewno nie zaszkodzi przeczyść wtyczkę
      Zamieszczone przez behemot2006
      ABS działa poprawnie - żadne kolo sie nie zablokowało. No więc szczęsliwy jade dalej i nagle zgrzytanie i kontrolka się zaświeciła.
      Czyli prawdopodobnie masz syf w bebnie ( choć nie wiem czy w twoim aucie sa bębny czy tarcze z tyłu ) przedmuchaj bo jak dla mnie to jaest tam syf i z tąd czujnik przekłamuje przy jeździe, natomiast przy ostrym hamowaniu widzi różnice .

      Komentarz

      • Ziomal
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 5841
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez hubert78
        Czyli prawdopodobnie masz syf w bebnie
        W AHF już są tarcze.

        Zamieszczone przez hubert78
        behemot2006 napisał/a:
        Myślę czy nie podnieść jej, zdemontować koło, wypiąć wtyczkę i ją wyczyścić....może pomoże??

        Na pewno nie zaszkodzi przeczyść wty
        Potwierdzam.
        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

        Jest O1 1.6 BFQ

        Komentarz

        • hubert78
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1576

          #5
          Zamieszczone przez Ziomal
          hubert78 napisał/a:
          Czyli prawdopodobnie masz syf w bebnie
          W AHF już są tarcze.
          ops: toż się się wcześniej spytał czy są

          Komentarz

          • hankasz7
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1097

            #6
            behemot2006,Miałam kiedyś coś podobnego.Mechanik przeczyscił czujnik ABS-u z błota innych zanieczyszczeń, i wszystko wróciło do normy. Chyba że to coś innego.Najpierw oczyść wszystko i może będzie dobrze.
            Piszę poprawnie po polsku.
            Parkujesz? Zdrapujesz!!!

            Komentarz

            • tomeeek
              Drive
              • 2007
              • 52

              #7
              w golfie 3 mialem podobny problem. kontrolka co jakis czas zapalala sie. na poczatku pomagalo oczyszczenie. potem juz nie, wymienilem czujnik i swiety spokoj byl. do golfa czujnik jakies niewielkie pieniadze w motoryzacyjnym. w skodzie moze byc nawet taki sam.
              pozdrawiam,

              Frank Bullitt " You sell whatever you want, but don't sell it here tonight."

              Komentarz

              • neck99
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1326

                #8
                behemot2006, mam ten sam problem. te same koło ten sam czujnik. Wymieniam go. Nie warto sie bawić w czyszczenie i takie tam bo prędzej czy później nawali. A znając życie nawali w najmniej odpowiedniej chwili. Zycie ważniejsze i cenniejsze niż nowy czujnik !
                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                Komentarz

                • behemot2006
                  Drive
                  • 2007
                  • 94

                  #9
                  Dziekuje za uwagi i porady.

                  Zaznaczyłem silnik AHF bo nie wiedzialem jaki mam ops: mam bebny z tyłu. Dokładny model to werdsja SLX 1.9 TDI 90 KM z 98 roku

                  Przeczyszcze wszytsko prz tym kole i zobaczymy - jesli sie zacznie dziwnie zachowywać, to wymienie czujnik.

                  Mam jeszcze takie pytanie: na allegro cujniki siemensa są po jakieś 30 zł.....czy to aby nie za tanio troszke??

                  Mam porownanie z cena w serwisie - 200 zl inie wiem co o tym myslec.......

                  Zastanawia mnie tylko ta regularność gaśniecia kontrolki ABS po ruszeniu z miejsca za kazdym razem...
                  Jeżeli zarabiasz dużo pieniędzy pomóż tym, którzy potrzebują środków na przetrwanie - pomagając kosztujesz największego bogactwa pieniędzy

                  Komentarz

                  • phrix
                    L&K
                    • 2007
                    • 1000
                    • Audi
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Mam taka sama octe .

                    Ja stawiam na czujnik (u mnie problemy byly prawie identyczne). Nawet wiem co jest przyczyna rozwalenia. Na bebnach z tylu jest rowek (rynienka) do niego wchodzi taka blaszka . Podczas zakladania czesto sie ta blaszke gnie a potem sa cyrki. Podczas krecenia kolem slychac niekiedy metaliczny dziwek . Polecam dokladnie wyczyscic beben , ta blaszke najlepiej sciac lub wyprostowac. Podczas kupowania czujnika podaj im które koło dokładnie !!! Teoretycznie moga byc inne przyczyny cos z kolem wygieta koronka ( ta nacinana ) ale ja na 99% stawiam na czujnik. Czesto objawy nasilaly sie przy deszczu. Jak chcesz kupis czujnik tanio na allegro to napisz na prv to dam Ci kontakt na czlowieka ktory pracuje w skodzie i ma czesci ;-)
                    Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                    _

                    Komentarz

                    • brandO
                      Rider
                      • 2006
                      • 624

                      #11
                      behemot2006, w takim razie zmień silnik w opisie na AGR, na przyszłość będzie prościej pomóc i jak napisał neck99, lepiej zainwestować w auto a dokładnie w czujkę niż później nie mieć dla kogo w nie inwestować o ile było by jeszcze w co...
                      auto...ulica... i wyścig z samym sobą...
                      Time is up...
                      Stop Pijanym Kierowcom!

                      Komentarz

                      • behemot2006
                        Drive
                        • 2007
                        • 94

                        #12
                        OK - zmieniam czujnik

                        Przeczyszczenie nic nie pomoglo - dzialal 1 dzien - wiec proste - padł.

                        Mam tutaj taką propozycje: http://www.allegro.pl/item280869393_...audi_nowy.html

                        Niby siemens - co o tym myślicie??

                        [ Dodano: Nie 09 Gru, 07 22:39 ]
                        Mam jeszcze takie pytanie: czy macie kogoś znajomego - jakiś godny zaufania warsztat w Krakowie?? Sam nie dam rady go zmienić - niestety brak czasu - potrzebuje to zlecić jakiemuś dobremu fachowcowi, ktory ma VAG`a i n apewno potwierdzi wadliwość tego konkretnego prawego tylnego koła - bo i z tym bywa róznie - choć po wyczyszczeniu tego własnie czujnika dzialal jeden dzien.....
                        Jeżeli zarabiasz dużo pieniędzy pomóż tym, którzy potrzebują środków na przetrwanie - pomagając kosztujesz największego bogactwa pieniędzy

                        Komentarz

                        • brandO
                          Rider
                          • 2006
                          • 624

                          #13
                          behemot2006, podjedź na spota do chłopaków z Krakowa a tam ktoś powinien mieć VAG'a i spr. ci wszystko no i rzecz jasna pokierują Cię do odpowiednich fachowców
                          apropos czujki to myślę że była by odpowiednia aczkolwiek niech wypowie się ktoś kto jest bardziej rozeznany w tym temacie ponieważ nie chciałbym cię wprowadzić w błąd
                          pozdrawiam
                          auto...ulica... i wyścig z samym sobą...
                          Time is up...
                          Stop Pijanym Kierowcom!

                          Komentarz

                          • behemot2006
                            Drive
                            • 2007
                            • 94

                            #14
                            OK - nie wiem tylko jak znaleźć ludzi z Krakowa z OCP, poza tym nie należę jeszcze do klubu, nie wiem nic oprócz tego ze 20 grudnia jest spot w Czeladzi. Może jest tez jakiś lokalny krakowski spot??

                            Nie moge czekać do 20 grudnia - w ostateczności zostanie mi serwis i zdzieranie kasy przez ASO ze mnie - w końcu idzie zima i przydąłby się sprawny ABS :P
                            Jeżeli zarabiasz dużo pieniędzy pomóż tym, którzy potrzebują środków na przetrwanie - pomagając kosztujesz największego bogactwa pieniędzy

                            Komentarz

                            • brandO
                              Rider
                              • 2006
                              • 624

                              #15
                              behemot2006, to że nie należysz do klubu nie jest żadną przeszkodą zawsze można to zmienić i nagle możesz zacząć należeć Najlepiej będzie jak napiszesz w ich temacie regionalnym http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0 Może coś wykombinują na szybko żeby to naprawić
                              Pozdro
                              auto...ulica... i wyścig z samym sobą...
                              Time is up...
                              Stop Pijanym Kierowcom!

                              Komentarz

                              • behemot2006
                                Drive
                                • 2007
                                • 94

                                #16
                                brandO, dzieki wielkei za pomoc. Juz napisalem na forum o moim problemie. Może się uda jakoś to szybko załatwić......

                                Pozdrawiam,
                                Jeżeli zarabiasz dużo pieniędzy pomóż tym, którzy potrzebują środków na przetrwanie - pomagając kosztujesz największego bogactwa pieniędzy

                                Komentarz

                                • grzesio99
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 59

                                  #17
                                  Zamieszczone przez behemot2006
                                  w ASO krzykneli za naprawę 400 zł :shock: !!!!!!!! toż to istna grabież studenta :wink:
                                  400 zł to dużo - FAKT, ale jak na studenta to Octavia nie była małym wydatkiem 8)
                                  Kolor: czerwień rajdowa
                                  Model: GLX
                                  Silnik: 1,6 AEE z LPG
                                  UPro520XL + A1500

                                  Komentarz

                                  • behemot2006
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 94

                                    #18
                                    student mial szczescie i kupil sluzbowa octavke swego staruszka za smieszne pieniadze - a poza tym student juz ponad rok haruje na swoje utrzymanie na pełny etat :P

                                    [ Dodano: Czw 13 Gru, 07 18:54 ]
                                    No i po problemie
                                    Jeżeli zarabiasz dużo pieniędzy pomóż tym, którzy potrzebują środków na przetrwanie - pomagając kosztujesz największego bogactwa pieniędzy

                                    Komentarz

                                    Pracuję...